Retail & Detailhandel/Marketing en koopgedrag

Marketing en koopgedrag

Wil jij klanten leren overtuigen? Dan zit je bij ons helemaal goed! Verkooptalent kan je aanleren en deze opleidingen zijn stuk voor stuk opgebouwd zodat jij je klanten beter begrijpt, begeleidt en verleidt naar de aankoop van jouw product.

leer van echte experts

behaal je waardevolle diploma

volg les in jouw buurt

studeer waar en wanneer je wil

oefen in de les

kies een studie op jouw maat

volg nu ook virtueel les

start vlot je eigen zaak

erkende opleidingen

kies om een stage te volgen


There are no courses within the subcategory Marketing en koopgedrag


Be sure of your future!

De verkoop is al jaren een boeiende sector met enorm veel jobmogelijkheden. De laatste jaren nemen die mogelijkheden harder toe dan ooit. Bijna iedere winkel heeft een social-mediateam, een winkelteam en een webshop-team. Jij kan zo’n team opzetten of er deel van uitmaken. Schrijf je nu in voor deze opleidingen en leer de kneepjes van het vak. Je toont bovendien dat jij over diepgaande kennis beschikt en meteen klaar bent om professioneel te starten. Het staat mooi op je cv en je kan er bovendien zelfstandig mee aan de slag. Zo vergroot jij je kansen op de arbeidsmarkt en slaag je er tegelijkertijd in om voor jezelf nieuwe kansen te creëren.

Als meubel-verdeler moeten wij mensen meer dan het materiële verkopen. We moeten hen een thuis verkopen. Sinds een aantal jaar doen we daarom een beroep op een visual merchandiser die bij jullie een opleiding gevolgd heeft. We weten daarom waarover we praten wanneer we zeggen dat jullie studenten professioneel worden opgeleid en correct en bewezen werk leveren. Ik raad iedereen aan om een opleiding bij jullie te volgen. - Employer speaks

Cursussen Marketing en koopgedrag

Trends

Je hebt meer kanalen dan ooit tevoren. Je kan je producten of diensten dan ook beter aanbieden dan ooit tevoren. Twintig procent van alle verkoop gebeurt tegenwoordig online. En dat is een trend die we wereldwijd zien. Dat percentage groeit bovendien dag na dag. Een goede verkoper weet dit en past zijn verkooptechnieken ook daar toe. Volg daarom vandaag nog een cursus websales of webshopbeheerder!

Marketing en koopgedrag, 100% of the time

Het internet heeft de verkoopwereld overhoop gegooid en tegelijk een enorme boost gegeven. Webshops worden steeds vaker de norm en sociale media regeert voorlopig het land. Maar de toekomst ligt lang niet vast. VR en AI maken stilaan hun opkomst en beloven een stevige impact na te laten. Tegelijk zien we dat veel mensen weer de authenticiteit van persoonlijk contact opzoeken. De verkoopwereld is een enorm boeiende wereld die continu in verandering is. Je blijven bijscholen is dus aangeraden.

Ik houd van mijn winkel. En sta er iedere dag opnieuw met veel plezier in. Maar ik wil uiteraard ook dat het goed draait, dat ik genoeg verkoop om te overleven en toch ook nog wat winst opzij kan zetten. Daar hebben deze opleidingen voor gezorgd. Ik verkoop nu online bijna evenveel als in mijn fysieke winkel. En het leuke daaraan is, dat mijn webshop eigenlijk al het werk voor mij doet. Ik raad iedereen aan om een cursus in avondonderwijs te volgen. Het helpt je echt verder. - Ex-student speaking

Thomas Verlinden
Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

Of je nu als verkoper aan de slag bent of je eigen bedrijf hebt, deze opleidingen zijn er voor jou. Onze professionele docenten hebben jaren ervaring en delen hun persoonlijke tips & tricks met jou. Zo word jij nog beter in je product of diensten in de kijker zetten. Je ontdekt hoe je je winkel indeelt zodat je klant veel koopt en graag terugkomt, hoe je via digitale marketing nieuwe doelgroepen bereikt en hoe je met een webshop meer verkoopt dan ooit tevoren. Schrijf je daarom vandaag nog in!

Nice to know

  • Volgens sommige studies zou tegen 2023 een vierde van alle verkoop online gebeuren.
  • Snel zijn helpt wel degelijk. Ongeveer 35 tot 50 procent van de verkoop gaat naar het bedrijf die eerst op de vraag van een klant reageert.
  • 89% van B2B-kopers gebruikt het internet om jouw producten te onderzoeken. Online aanwezig zijn is dus een echte must.
  • Volgens Brits onderzoek zou ongeveer 3 op de 4 shoppers stress-shoppen na een drukke dag of week.